• Jeśli chcesz kobiety
  • Jeśli chcesz kobiety
  • Jeśli chcesz kobiety
  • Jeśli chcesz kobiety
  • Jeśli chcesz kobiety
  • Jeśli chcesz kobiety
  • 1
  • 2
  • 3

Jeśli chcesz kobiety
to ją porwij

Nowa polska komedia o liczbach, kobiecych żądzach
i kryzysie męskości


Autor: Anna Burzyńska
REŻYSERIA: GRZEGORZ CHRAPKIEWICZ
Obsada:
Adam - ARKADIUSZ JANICZEK / PIOTR NOWAK 
Elżbieta - ANDŻELIKA PIECHOWIAK 
Czesława - KRYSTYNA TKACZ / VIOLA ARLAK
Wiesław - STEFAN FRIEDMANN 
Scenografia: Wojciech Stefaniak 
Muzyka: Maciej Makowski 
Kostiumy: Wioletta Wołczyńska-Bryćko
Zdjęcia: Tatiana Jachyra 
Oprawa graficzna: Piotr Grzegorzewski (strefadizajnu.pl) 
Produkcja: Agencja Produkcyjna PALMA

PREMIERA: 
7 grudnia 2009 r w Teatrze Kwadrat w Warszawie.

OPISOPIS

Brawurowa komedia, w której główny bohater, lekko niezrównoważony emocjonalnie księgowy Adam, realizuje swoje specyficzne hobby - porywanie przypadkowych kobiet! Branki podejmowane są wystawną kolacją, traktowane jak księżniczki- jeśli nie liczyć drobnych niedogodności, takich, jak przywiązanie do krzesła, czy zakneblowanie - po czym... odsyłane do domu.
Problem pojawia się, kiedy kolejna ofiara, Elżbieta, odnajduje w Adamie mężczyznę swojego życia. Znudzona małżeństwem i rutyną codzienności dostrzega okazję na romans rodem z jej ulubionych harlequinowych powieści. Początkowo nieśmiała, rozkręca się z każdą chwilą, nie pomagają prośby, groźby, ani absurdalne pomysły zrozpaczonego Adama - natrętnej kobiety nie można usunąć z mieszkania nawet siłą...
Role odwracają się - ofiara staje się prześladowcą, a za drzwiami czekają już kolejni kłopotliwi goście - namiętna Czesława, specjalistka od wekowania flaczków i bigosu, gotowa dla Adama rzucić wszystko i przeżyć drugą młodość, oraz Wiesław, jej nieporadny mąż, w którym nagle budzi się wściekły samiec i uzbrojony w ciupagę, wpada z wrzaskiem do mieszkania Adama, by walczyć o honor swojej "ślubnej".
Wartko tocząca się akcja, świetnie napisane dialogi, zaskakująca puenta, w którą zamieszane są nawet siły specjalne i doborowa obsada gwarantują państwu niezapomniany wieczór, po którym już żadna kolacja nie będzie taka sama...

Adam jest mężczyzną eleganckim, a przy tym księgowym, uwielbia liczby i rachunki; sfera erogenna i finansowa są u niego w ścisłym związku. Pragnie ciepłej, zwykłej rozmowy, a  w agencjach towarzyskich rozwydrzone dziewuchy chcą jedynie uprawiać płatny seks. Adam zostaje zmuszony do porywania potencjalnych rozmówczyń wprost z ulicy. Ciemny zaułek, chloroform, szybka jazda samochodem – a potem kolacja, rozmowa i... do widzenia.

Elżbieta, nowa „ofiara” Adama, nie daje się jednak tak łatwo wyrzucić. Początkowo zastraszona i oniemiała, rozkręca się z każdą chwilą bardziej. Mieszkanko jej się podoba, pan Adam – w przeciwieństwie do własnego męża – zdaje jej się niezwykle miły. Nie ma mowy – postanowiła, że zostaje! Role są odwrócone. „Porwany” jest teraz pan Adam. Porwany i – zrozpaczony, bo nie pomagają żadne argumenty, prośby i groźby. Adam sporządza listę swoich wad, Elżbieta zbija je po kolei, zachwalając Adama przed nim samym – obiecuje mu nawet, że nie będą jej przeszkadzały inne rozmówczynie, które on może sobie, naturalnie, porywać i zapraszać na wykwintne przyjęcia o dowolnej porze dnia i nocy. Co więcej, wychowana na lekturze harlequinów Elżbieta stwierdza, że kocha Adama namiętnie i szczerze. Na kogoś takiego czekała całe życie.  Adam, przekonany, że wszystko minie jej następnego dnia – gdy oboje zbudzą się w szarej, zgrzebnej, rzeczywistości, pozwala kobiecie przenocować u siebie, użycza piżamy i udostępnia własne łoże.

Kiedy Elżbieta bierze prysznic, rozlega się dzwonek do drzwi. Oczom Adama ukazuje się obładowana walizami Czesława, jedna z wcześniejszych „branek”. Ona także zachowała o nim dobre wspomnienie i – podobnie jak Elżbieta – zamierza zostać z Adamem, na zawsze! Rzuciła więc swego Wieśka, który był do niczego i oto jest, pełna czułości. Adam reaguje głębokim przerażeniem. Jego dotychczasowe zachowanie oparte było na naukowo stwierdzonym fakcie, że żaden mężczyzna nie będzie wyważał otwartych drzwi. Chce się tego, czego się nie ma, kocha się sny o kobiecie – Adam nie planował „twardej rzeczywistości” we dwoje – lub troje. Elżbieta i Czesława przypadają sobie do gustu i zaprzyjaźniają się. Zrozpaczony mężczyzna barykaduje się w łazience.

Tymczasem, jak należałoby się spodziewać, za Czesławą goni Wiesław, jej ślubny. Wpada do mieszkania z ciupagą, aby przyłapać ją z gachem. Czesława zdecydowanie odmawia powrotu. Adam zaczyna udzielać Wiesławowi „lekcji porywania”. Ma bowiem nadzieję, iż wystarczy go  podretuszować na maczo, by Czesława odkryła na nowo swojego „starego” chłopa. Tak dobrze mu to idzie, że nawet Elżbieta odkrywa w Wiesławie wiele interesujących rzeczy. Rozmowa przekształca się chwilami w absurdalną psychoterapię. W końcu każdy kocha się w każdym i każdego próbuje zrozumieć, a koniec jak zwykle bywa zaskakujący, tym bardziej, że w sprawę zamieszane zostaną służby specjalne!



HOT NEWSHOT NEWS

  • Najlepsza scena erotyczna w polskim teatrze ostatnich lat

    Najlepsza scena erotyczna w polskim teatrze ostatnich lat

    Scena erotyczna na stole między A. Janiczkiem a A. Piechowiak według widza, który podzielił się swoją opinią na portalu www.stacjakultury.pl "ma kilka wstawek stricte komicznych i publiczność się śmieje, ale i tak moim zdaniem, jest to najlepsza scena erotyczna w polskim teatrze ostatnich lat. I pojawia się perwersja, która polega na pobudzeniu wyobraźni widza. (..)Arkadiusz Janiczek po raz kolejny pokazał świetny warsztat aktorski. Jego opanowanie w komicznych sytuacjach może budzić zachwyt, ale przede wszystkim potęguje komizm sytuacji. Trzeba też wspomnieć o jego giętkim ciele, które wygina śmiało, nawet bardzo śmiało".

     http://stacjakultura.pl/2,8,4685,Jesli_chcesz_kobiety_to_ja_porwij_recenzja_spektaklu,artykul.html

GALERIAGALERIA

Materiały Promocyjne

VIDEOVIDEO

Jeśli chcesz kobiety w Teatrze Osterwy

POLECANE STRONY

Copyright © 2009-2014 Palma.net.pl/ designed by: strefadizajnu.pl / powered by: airrr.pl